niedziela, 23 grudnia 2018

JAPONIA od kuchni..automaty, przekąski i targ w Kioto :)

To już pora na ostatnią część mojej Japonii od kuchni.. przed wami mała mieszanka wątków z jedzeniem w tle :)

#1 W Japonii bardzo zaskoczyły mnie plastikowe wystawy prezentujące jedzenie przed każdą restauracją. Dla mnie było to trochę dziwne, ponieważ dania powinny pachnieć i tętnić życiem, a plastikowe wystawy były bardzo kolorowe, ale jednak sztuczne :( 
...z drugiej strony jest to spore ułatwienie dla polskiego gościa, który od razu widzi jakich dań i cen może spodziewać się w środku :)





#2 Japonia jest mega zmechanizowana!!! automaty pomagają nam zamówić jedzenie, zapraszają do restauracji, sprzedają bilety, pomagają otworzyć drzwi... mogłabym tak wymieniać jeszcze długo :)

..czy pamiętacie automat do losowania zabawek do którego wrzucamy 2 zł, nakierowujemy rączkę, naciskamy guzik i próbujemy wylosować maskotkę? w Japonii jest ich mnóstwo i są bardzo popularne. Najczęściej tłoczą się w specjalnych, tłumnie odwiedzanych salonach gier.
Czasami możemy z nich wylosować coś do jedzenia :)



Dosłownie wszędzie są maszyny z napojami.. można je znaleźć nawet na szczytach gór i w świątyniach.  



#3 Przekąski :)


Dango- tradycyjne japońskie kluski robione z  mąki ryżowej. Zazwyczaj są podawane po trzy-cztery sztuki nabite na szpadkę.


Onigiri- trójkąty uformowane z ryżu, często zawinięte w nori i kryjące najróżniejsze nadzienia (np. łosoś, tuńczyk z majonezem, śliwka). W Japonii można je kupić wszędzie i są idealnym jedzeniem w podróży.
















Mochi- dziwna słodka, fioletowa "bułeczka"zrobiona z klejącego ryżu i mąki ryżowej, często nadziewana nadzieniem z czerwonej fasoli anko.

Chrupiące krokiety z tofu z nadzieniem z fasoli.

I moje ulubione nadziewane bułeczki z 7 eleven, które masowo zjadałam na śniadanie :)
(bardzo przypominały mi  nasze pampuchy)


#4 Na koniec zajrzymy jeszcze do marketu Nishiki nazywanego „Kuchnią Kioto”. 
Można tutaj znaleźć wspaniałe, świeże ryby, owoce morza, miliony bardzo popularnych w Japonii kiszonek i wiele, wiele innych :)







Mam nadzieję, że się podobało :) Do zobaczenia już niedługo !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz