piątek, 22 lutego 2013

MAKARON ZE SZPINAKIEM, KURCZAKIEM I FETĄ



















       Kiedy byłam mała nigdy nie jadłam szpinaku.. miałam głęboko zakorzenione przekonanie, że jest to najokropniejsza rzecz jaką mogę znaleźć w kuchni. Nawet kryptopromocja w codziennej dawce Popeya nie pomagała.. cóż... wiele się zmieniło w ciągu tych paru lat :) tak przyrządzony szpinak nie tylko wzmocni przez resztę dnia, ale dostarczy fajnych doznań smakowych..


przepis:

SKŁADNIKI:
  • 1/2 opakowania mrożonego szpinaku
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 mała cebulka
  • 1 średniej wielkości pomidor
  • 150 g fety
  • 1 pierś kurczaka
  • prażony łuskany słonecznik
  • sól, pieprz, przyprawa do kurczaka
  • opcjonalnie 2-3 łyżki śmietany 18%

PRZYGOTOWANIE:
  1. Pierś kurczaka kroimy w kostkę, posypujemy przyprawą do kurczaka i podsmażamy na złoty kolor. Przekładamy na talerz, przykrywamy folią aluminiową i odkładamy w ciepłe miejsce.
  2. Na patelni podsmażamy posiekany czosnek i cebulkę oraz pokrojonego w kostkę pomidora.
  3. Dodajemy mrożony szpinak
  4. Na samym końcu wrzucamy fetę pokrojoną w kostkę i łyżkę prażonego słonecznika (tutaj możemy również dodać kilka łyżek śmietany). Dusimy razem 10 minut.
  5. Gotowy szpinak podajemy z makaronem (u mnie makaron trottole tricolore).

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. śmietanę najlepiej dodać pod koniec przygotowywania szpinaku :) ...ten składnik umknął mi w sposobie przygotowywania... poprawione, pozdrawiam !

      Usuń