niedziela, 20 kwietnia 2014

PESTO Z BAZYLII I RUKOLI



















...zawsze myślałam, że przygotowanie pesto zajmie mi dużo czasu i będzie bardzo pracochłonne... myliłam się :) kiedy już zaopatrzyłam się we wszystkie potrzebne składniki poszło błyskawicznie i zrobiłam spore zapasy na niedaleką przyszłość... 

plusy domowego pesto: dodajemy do niego wszystko co lubimy i smakuje dużo lepiej, niż to które możemy kupić w sklepie..


przepis i zdjęcia:


SKŁADNIKI:
  • pęczek bazylii
  • garść rukoli
  • 40 g parmezanu
  • 20 g orzechów włoskich
  • 25 g orzeszków ziemnych
  • 5 ząbków czosnku
  • 125 ml oliwy z oliwek
  • sól, pieprz

PRZYGOTOWANIE:
  1. Wszystkie składniki zmiksować blenderem, na koniec doprawiając solą i pieprzem. 
  2. Gotowe pesto przełożyć do niewielkich słoiczków, zalać odrobiną oliwy i schować do lodówki. 
najlepiej smakuje po kilku godzinach, kiedy zmiksują się smaki wszystkich składników



2 komentarze: